v vašem vozilu je prisotnih kar nekaj tekočin. Nekatere avtomobilske tekočine skrbijo za delovanje motorja, druge za učinkovito delovanje zavor. Prisotne pa so tudi takšne, ki pripomorejo k večji preglednosti. Ena od najbolj pomembnih tekočin v avtu pa je zagotovo gorivo.
Na vse omenjene avto tekočine je treba biti precej pozoren. Vse po vrsti namreč lahko zelo dobro poskrbijo za varnost pa tudi za pravilno delovanje prevoznega sredstva. Kljub omenjenemu pa to ne pomeni, da morate vse tekočine sami zamenjati oziroma dolivati. V številnih primerih vam pri takšni dejavnosti lahko namreč pomagajo kar strokovnjaki s tega področja.
Gorivo predstavlja največjo količino tekočine v vozilu
Največja količina avtomobilske tekočine pripada seveda gorivu. Bencin oziroma dizel znamo praviloma dolivati kar sami. Velika večina uporabnikov vozil prav tako sama poskrbi za tekočine za stekla. Poznavanje drugih vrst tekočin pa je nekoliko slabše.
V sprednjem delu vozila se nahaja hladilna tekočina. Ta potem kroži okoli samega motorja ter ga učinkovito ohlaja. Pri nekaterih starejših tipih vozil je bila ravno tovrstna tekočina pogost vzrok za nastanek nekaterih težav, na primer da je vozilo zakuhalo. V današnjem času na tovrstno tekočino skorajda nihče več ne pomisli, saj voznika sam sistem dovolj zgodaj opozori, da je tekočine premalo. Posledično je dovolj časa, da se lahko odpelje do prve servisne delavnice in poskrbi za hladilno tekočino.
Zamenjava motornega olja
Motorno olje je še ena od tekočin v vozilu. Tega zna v resnici zamenjati le malo voznikov. Tudi sicer je menjava avtomobilskega olja precej umazano delo. Bolje ga je torej prepustiti strokovnjakom, ki imajo za menjavo tovrstne tekočine za avto vse potrebne pripomočke. Prav tako ni ekološko menjati olja, če nimamo pri roki zbiralnika. Kljub vsemu pa je za vse voznike priporočljivo, da znajo kar sami preveriti količino. Večina vozil ima priročno merilno paličico. Predpogoj za uspešno merjenje pa je vsekakor vsaj pet minut ugasnjeno vozilo.
Ne nazadnje naj izpostavimo še zavorno tekočino. Nanjo smo vse premalo pozorni, čeprav je v resnici izjemno pomembna. Upoštevati moramo vsa jasna navodila proizvajalca ter jo menjati na napisani interval. Le tako bodo zavore našega vozila vedno delovale pravilno.
Kakšna pa je vloga hladilne tekočine v vašem vozilu
Omenili smo, da je v vozilu prisotnih kar nekaj tekočin, ki zagotavljajo njegovo delovanje. To so torej gorivo, motorno olje, tekočina v zavornem sistemu, olje v menjalniku in sklopki, tekočina za pranje stekla in ne nazadnje še hladilna tekočina. Ta omogoča hlajenje motorja, s tem pa tudi njegovo učinkovito delovanje. Posledično je izjemnega pomena, da ima tovrstna tekočina primerne lastnosti oziroma karakteristike.
Potrebuje jo vsako vozilo
Antifriz ali hladilna tekočina mora biti pravzaprav prisotna v prav vsakem avtomobilu, avtobusu, traktorju, tovornjaku, delovnem stroju. Uporabljajo jo tudi nekateri mopedi pa tudi večina motociklov. Uporaba takšne tekočine je zelo raznovrstna. Modernega motorja z notranjim izgorevanjem si tako dandanes ne zmoremo predstavljati brez dovolj učinkovitega hladilnega sistema.
Motor z notranjim izgorevanjem torej potrebuje medij. Z njegovo pomočjo se iz motorja namreč odvaja odvečna toplota ter na takšen način preprečuje pregrevanje ter okvare, ki bi lahko nastale.
Sredstvo za prenos toplote v vozilih
Lahko torej rečemo, da je hladilna tekočina učinkovito sredstvo za prenašanje toplote v vozilih. V prvi vrsti je namenjena preprečevanju pregrevanja motorja. V zimskem času pa takšna tekočina poskrbi, da ne pride do zamrzovanja oziroma vozilo odlično ščiti pred njim. Za pregrevanje sicer zadostuje že samo voda. Zavedati pa se je treba, da voda povzroča korozijo. Pozimi pa seveda lahko tudi precej hitro zmrzne.
Da voda ne bi zmrznila, vanjo mešajo etilen glikol. Takšna mešanica lahko odlično ščiti motor pred zamrzovanjem, tudi pri zelo nizkih temperaturah.
Različne barve antifriza
Verjetno ste že opazili, da je hladilna tekočina lahko različnih barv. Praviloma je zelo živih barvnih odtenkov. Ob tem pa se seveda vprašamo, ali je pomembno, kakšne barve tekočine kupimo. Nekoč je zlasti obveljalo pravilo, da je klasična vrsta tekočine za hlajenje avtomobila modre ali pa zelene barve. Nekateri proizvajalci tovrstnih sredstev pa so to opustili. Dandanes razlikovanje samo po barvah ni več mogoče. Vedeti je treba, da barva hladilne tekočine ni povezana z aditivi, ampak z dodanim barvilom.
Za konec se vprašajmo še, kakšno naj bo razmerje med koncentratom in vodo. Na spodnji meji priporočljivega je mešanica tretjine koncentrata in dveh tretjin vode. Optimalna mešanica pa je polovica koncentrata ter polovica vode.